Metody i zakres pomocy
METODY PRACY Z DZIEĆMI i MŁODZIEŻĄ:
Stosuję w praktyce metody: EEG-Biofeedback, Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Kinezjologię Edukacyjną Paula Dennisona, Terapię Metodą Knillów, psychoedukację, psychorelaksację oraz treningi Schultza i Jacobsona. Z młodszymi dziećmi terapia ma postać gier i zabaw, poprzez które wprowadzam nowe treści, ale także poznaję i staram się rozwiązać problem. Z dziećmi starszymi wprowadzam rozmowę kierowaną, zabawę dyrektywną. W zależności od charakteru problemu realizuję zajęcia poprzez:
- ćwiczenia komunikacji i umiejętności społecznych,
- ćwiczenia stymulujące rozwój emocjonalny
- ćwiczenia motoryki dużej i motoryki małej
- ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej
- ćwiczenia funkcji poznawczych (uwaga, koncentracja, spostrzegawczość)
- ćwiczenia stymulacji polisensorycznej
W kontakcie z młodzieżą, głównie poprzez rozmowę, staram się nawiązać bezpieczną relację, stworzyć więź terapeutyczną, zdobyć zaufanie. Te elementy są podstawą w efektywnej pracy terapeutycznej.
ZAKRES POMOCY PSYCHOLOGICZNEJ:
Zaburzenia emocjonalne i behawioralne, w tym
- Całościowe zaburzenia rozwoju: autyzm, Zespół Retta, Zespół Aspergera
- Upośledzenie umysłowe
- Zaburzenia snu
- Zaburzenia nastroju: depresyjne, manie
- Zaburzenia lękowe: fobie, lęk separacyjny, mutyzm wybiórczy
- Zaburzenia tikowe
- Specyficzne trudności w uczeniu się: trudności w nauce czytania, pisania, uczeniu się
- Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)
- Deficyty koncentracji uwagi (ADD)
- Zaburzenia odżywiania: anoreksja, bulimia, otyłość
- Zaburzenia w chorobach somatycznych: padaczka, urazy głowy, zaburzenia widzenia i słuchu
- Problemy związane z chorobą przewlekłą